6 Metode simple de nutritie pentru mai multa energie

energie

Mancarea este considerata in mod gresit o sursa de energie. Paradoxal, cand mancam foarte mult ne scade energia, asa cum putem observa din starea de letargie care urmeaza dupa o masa copioasa. Digestia unei cantitati mari de mancare epuizeaza energia, de aceea multi simt nevoia sa doarma dupa masa.

Iata cateve sfaturi pentru a va conserva energia:

1.Mancati mai putine grasimi. Alimentele grase, precum si alimentele care contin amidon necesita mai multa energie pentru a fi digerate. Pe de alta parte, digestia de fructe nu necesita nicio energie. Fructul contine zaharuri simple, care nu necesită digestie. Apa continuta, de asemenea, nu necesita digestie, la fel si fibrele care sunt evacuate. Legumele crude necesita, de asemenea o digestie mica, dar ceea ce ele ne dau in cea mai mare parte sunt vitamine si minerale,  dar foarte putine calorii.

2. Mancati cat mai des. Mancand la fiecare 3-4 ore oferiti combustibilul necesar unui metabolism sanatos, mentineti masa musculara si preveniti aparitia senzatiilor puternice de foame dintre mese. Daca acum mancati doar o data sau de doua ori pe zi, aceasta ar putea sa fie schimbarea de care aveti nevoie.

3. Mancati cat mai putin. Mancati suficient, dar nu mai mult decat trebuie, pentru a evita supraalimentarea. Amintiti-va ca, de multe ori, portiile pentru care optati sunt prea mari. Daca un pranz va ajuta sa nu va mai fie foame 5-6 ore este foarte probabil ca ati mancat prea mult. O cantitate redusa de alimente va ajuta sa nu simtiti oboseala si somnolenta dupa masa.

4. Pastrati echilibrul. O alimentatie echilibrata include cereale integrale, proteine, fibre din fructe si legume, lactate si o cantitate mica de grasimi sanatoase. Asigurati-va ca includeti toate grupele de alimente in meniul dumneavoastra si pentru a obtine energia de care aveti nevoie.

5. Nu sariti peste gustari. Gustarile ar trebui sa contina proteine si fibre pentru a furniza o energie de durata. Mancati un mar si cateva nuci, seminte sau alune ori optati pentru un iaurt grecesc si cateva fructe de padure proaspete. Retineti ca aceste gustari nu trebuie sa va sature, ci trebuie sa reprezinte o punte intre doua mese principale.

6. Renuntati la produse careva dau fals energie. Renuntati la bauturile carbogazoase, cafelele foarte dulci si bauturile energizante. Acestea va fac sa fiti agitati pentru o ora poate, dar cel mai probabil vor cauza ulterior o pana de energie. Potoliti-va setea cu apa, lapte sau ceai.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>