Alimentatia si psihicul

mancatul compulsivConexiunea dintre emotii si comportamentul alimentar nu este un mit. Cele doua se influenteaza reciproc, de aceea o dieta echilibrata este esentiala pentru prevenirea tulburarilor psihice. O dieta bogata in zahar si grasimi poate avea efecte nocive asupra starii de spirit si a sanatatii mentale in general.

 

Dependenta de mancare este un fenomen care ajuns sa fie acceptat in lume. Oamenii care tind sa manifeste comportamente compulsive in privinta mancatului obisnuiesc sa consume in cantitati mari alimente bogate in zahar. Prin urmare, zaharul si derivatii sai au un efect adictiv asupra creierului, stimuland centrii cerebrali ai placerii. Asadar, impactul produselor dulci asupra creierului este comparabil cu cel al drogurilor.

Pacientii diagnosticati cu depresie sufera de regula tulburari de apetit si tind sa consume hrana cu valoare nutritionala scazuta. Cercetatorii au observat ca depresivii care introduc in dieta alimente sanatoase (legume, fructe, fructe de padure, carne de pui, peste sau branza degresata) prezinta o ameliorare a simptomelor tulburarii.

Alimentatia compulsiva este o tulburare de alimentatie. Este similara bulimiei. Statistic s-a demonstrat ca 40-50% dintre obezi sufera de alimentatie compulsiva. Pentru orice invat poti gasi si dezvatul. Psihoterapeutii sustin ca pentru a scapa de un comportament invatat, care nu poate fi dezactivat de la sine, este necesara o perioada de 28 de zile. Mancatul pe fond nervos, cand esti stresat, obiceiul de a rontai ori de a consuma ceva dulce, pot fi inlocuite cu altceva. Dupa cel putin o luna de perseverenta exista sanse sa scapi de aceste obiceiuri daca le inlocuiesti cu altceva mai sanatos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>