Beneficiile oualor pentru sanatate

Asociatia Americana a Sanatatii Cardiace recomanda adultilor sanatosi sa consume cate un ou pe zi sau cate doua oua la cateva zile, pentru mentinerea greutatii corporale si a starii generale de sanatate. Un studiu de specialitate a demonstrat ca persoanele care consuma oua la micul dejun au un apetit alimentar mai scazut pe parcursul zilei, comparativ cu cele care mananca cereale la prima masa a zilei.oua5
Ouale au un aport important de factori nutritivi indispensabili organismului, fiind numite si alimente medicament. In compozitia acestora se afla bioregulatori, minerale (calciu, fosfor, seleniu, zinc si fier), vitaminele A, B1, B2, B5, B6 si B12, metionina (aminoacid care contribuie la functionarea ficatului), proteine intr-o cantitate mare, vitaminele D, E, K, grasimi sanatoase si acid folic.
Ouale cresc nivelul colesterolului bun HDL, contin colina (substanta utilizata in formarea membranelor celulare si transmiterea semnalelor catre moleculele cerebrale), antioxidanti benefici pentru sanatatea vederii (zeaxantina, luteina etc.) si aminoacizi esentiali. Ouale sunt singurul aliment in care vitamina D este produsa in mod natural. Un studiu de specialitate a descoperit ca femeile care consuma oua in mod regulat isi reduc riscul de cancer mamar cu pana la 44%.
Toate aceste proprietati nutritionale recomanda ouale pentru consumul regulat, in cadrul meselor principale ale zilei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>