Beneficiile porumbului pentru nutritie si sanatate

foto-pag26_b
Protejarea vederii. Porumbul dulce contine de asemenea antioxidantul zeaxantina, pigmentul care da porumbului culoarea galbena. Consumul acestui antioxidant are un efect protector impotriva bolilor oftalmologice survenite odata cu inaintarea in varsta, asa cum este degenerarea maculara. In plus, acidul folic si beta carotenul din porumbul dulce contribuie si ele la sanatatea vederii.

Controlul greutatii. Numarul relativ mic de calorii furnizate de circa 100 de grame de porumb dulce este propice controlului greutatii, comparativ cu alte cereale precum porumbul matur, graul, orezul etc. Motivul consta in faptul ca cele din urma au mai multe calorii provenite din carbohidrati simpli, precum glucoza, sucroza sau zaharurile complexe.

Imbunatatirea digestiei. Porumbul dulce este una dintre cele importante surse de fibre alimentare (100 de grame de porumb zaharat asigura 5% din doza zilnica recomandata), asadar alimentul contribuie la imbunatatirea digestiei si la eliminarea completa a resturilor alimentare de la nivelul colonului.

Mentinerea sanatatii membranelor. Cantitatile importante de flavonoizi precum beta carotenul, luteina, xantina sau criptoxantina au un impact pozitiv asupra sanatatii membranelor, a tesutului cutanat si a functiei vizuale.

Incetinirea procesului de imbatranire. Porumbul dulce este si o sursa excelenta de acid ferulic. Acest antioxidant flavonoid fenolic s-a dovedit util, in cadrul a numeroase demersuri stiintifice, in prevenirea mai multor tipuri de cancer, a imbatranirii premature si a cresterii inflamatiilor in organismul uman.

Grabirea recuperarii in urma racelii si gripei. Antioxidantul vitamina A furnizat de porumbul dulce contribuie la fluidizarea membranelor mucoase din plamani, de la nivelul gatului si al nasului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>