Calciu lactic

Majoritatea medicilor in ziua de azi recomanda sa consumati calciu, daca nu stiti ce importanta are acesta si ce trebuie sa alegeti, aflati in randurile ce urmeaza!

Alimentele cele mai bogate in calciu contin 100 g produs:

LACTATE

lapte- 120 mg calciu
branza slaba- 150 mg
iaurt- 150 mg
cascaval, svaiter, branza de burduf- pana la 800 mg

LEGUME SI FRUCTE

fasole alba- 180 mg
ceapa verde- 135 mg
varza, morcovi, ridichi, telina- 50 mg
fructe oleaginoase: alune, migdale-250 mg
smochine- 160 mg

PESTE

sardine cu oase- 450mg

NECESARUL DE CALCIU ZILNIC:

9-18 ANI- 1.300 mg
19- 50 ANI- 1.000 mg
>51 ANI- 1.500 mg

Calciu se gaseste in suplimente sub forma de saruri(carbonat, citrate, lactat, gluconat). Lucrul cel mai important atunci cand cumparati un supliment de calciu este cantitatea de calciu elementar.
Carbonatul de calciu contine procentul cel mai mare de calciu elemntar- 40%. El are nevoie de aciditate gastrica pentru absortie astfel incat trebuie administrat dupa masa. Poate sa produca constipatie si balonare. Calciu coral contine tot carbonat de calciu.
Citratul de calciu contine 20% calciu elementar. Nu are nevoie de mediu acid pentru absortie deci administrarea nu depinde de mese si este mai potrivit la pacientii cu aclorhidrie( care nu au suficienta aciditate gastrica) sau care sunt in tratament cu medicamente care scad aciditatea gastrica( pansamente gastrice, antiacide, inhibitori de pompa de protoni pentru ulcer, gastrica, boala de reflux sau antihistaminice pentru alergii)
Lactatul de calciu(calciu lactic) contine aproximativ 13% calciu elementar, nu este recomandat persoanelor cu intoleranta la lactoza.
Pentru o absortie buna a calciului este esentiala vitamina D. La acelasi aport de calciu absortia poate varia intre 30 si 70% in functie de nivelul de vitamin D din sange. Vitamina D se gaseste in cantitati mici in alimente iar in sezonul rece nu exista expunere la soare suficienta pentru a produce o cantitate adecvata de vitamina D.

Administrarea de suplimente de calciu creste eliminarea urinara de calciu si deci riscul de formare de calculi urinari( litiaza renala). Este bine sa va hidratati corespunzator pentru a reduce acest risc.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>