Consumati mancaruri gatite acasa

mancare sanatoasa

Primul pas pentru un stil de viata sanatos este sa avem grija ceea ce  mancam. Specialistii recomanda sa consumam cat mai multe mancaruri gatite in casa.

Un studiu realizat in Thailanda a relatat ca persoanele care consuma mancare gatita in casa au un risc de mortalitate cu 41% mai mic decat cei care iau masa mai des in oras.

Din cauza stilului de viata agitat, mereu pe fuga, foarte multe persoane iau masa in oras. Si nu vorbim despre mancaruri tocmai sanatoase. Includem fast food-uri, covrigi, produse de patiserie, produse semipreparate, mancaruri preparate cu mult ulei si asa mai departe.

Un mare avantaj al gatitului acasa este: control asupra calitatii alimentelor. Puteti alege dumneavoastra legumele, alegeti carne proaspata sau controlati cat ulei adaugati in mancaruri.

Va este pofta de un fel de  mancare anume? Va provocam sa gatiti dumneavoastra felul de mancare dorit! Puteti sa il preparati dupa bunul plac, puteti adauga mai mult dintr-un ingredient, sau mai putin din altul.

Nu in ultimul rand, puteti controla modul in care aceste preparate sunt gatite.

Specialistii recomanda sa consumam alimente cat mai putin gatite. Astfel, este bine sa gatiti fara sa prajiti, fara grasimi rele si combinatii „grele”.

Cum sa gatiti sanatos?

  1. Gatirea prin inabusire
  2. Gatirea prin fierbere
  3. Prepararea la cuptor
  4. Prepararea la gratar
  5. Alimente „trase” la tigaie

Secretul este preparati totul cat mai rapid. Nu fierbeti/coaceti/frigeti excesiv. De asemenea evitati pe cat se poate prajitul in ulei. Nu coaceti la cuptor excesiv. Nu lasati legumele sa se gateasca prea mult.

Folositi ulei cat mai putin in prepararea mancarurilor, cat si sarea in exces. Daca folositi carne, mancarurile vor avea suficienta grasime. Nu mai este necesar sa folositi astfel si ulei.

Daca nu puteti renunta totusi la ulei, folositi ulei de masline extravirgin. Dar nu uitati, folositi cu masura!

Pofta buna!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>