Consumati zilnic cereale integrale

cereale iCerealele integrale nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia dumneavoastra zilnica!

Acestea sunt bogate in substante nutritive si sunt surse excelente de carbohidrati complecsi. Nutrientii din cerealele integrale furnizeaza organismului cantitati importante de vitamina B, riboflavina, niacina si acid folic.

Cele mai multe persoane consuma cereale rafinate, precum: orezul alb, pastele fainoase, faina alba. Desi provin din cereale bogate in substante nutritive, acestea si-au pierdut prin procesul de rafinare o mare parte din continutul sanatos si bogat.

In comparatie cu cerealele rafinate, cerealele integrale sunt mai mult decat indicate pentru consum. Specialistii afirma ca persoanele care consuma zilnic cereale integrale au un risc mai redus de cancer de colon, de boli cardiovasculare, diabet si multe alte boli.

Va dezvaluim un secret: cu cat este mai inchisa culoarea cerealelor, cu atat acestea sunt mai sanatoase – datorita faptului ca sunt mai putin rafinate. Cu toate acestea, va recomandam ca inainte de cumparare sa analizati cu atentie eticheta produsului. Daca observati ca cerealele au in compozitie substante cu denumiri greu de pronuntat, evitati sa cumparati acel produs!

Cerealele inegrale includ: orezul brun, graul, meiul, orzul mare, secara, hrisca si amarantul.

Consumul optim de cereale integrale:

Pentru femei: 180 grame/zi

Pentru barbati: 200 grame/zi

Beneficiile consumului de cereale integrale:

-continutul semnificativ de potasiu reduce tensiunea arteriala

-fitoestrogenii reduc nivelul colesterolului rau si grasimilor din sange

-efect atiinflamator, anticancerigen, antioxidant

-consumate zilnic – cerealele pot reduce cu 30% riscul de insuficienta cardiaca

-fibrele ajuta la prevenirea formarii de cheaguri de sange ce pot declansa accidente vasculare cerebrale sau chiar atacuri de cord

-fibrele insolubile stimuleaza miscarile peristaltice ale tractului digestiv

-fibrele contribuie la ingreunarea procesului de decompunere a amidonului din glucoza, realizat de enzimele digestive

-reduc riscul aparitiei constipatiei si digestiei lente

-contribuie la mentinerea unui sistem nervos sanatos

-fibrele contribuie la mentinerea greutatii

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>