Consumati zilnic fructe si legume

legume si fructe

Pentru un stil de viata sanatos, trebuie sa consumati zilnic fructe si legume!

Consumul zilnic ideal este de 400 grame de vegetale!

In ceea ce priveste cantitatea, specialistii recomanda sa consumam mai multe legume decat  fructe, deoarece fructele contin mai mult zahar. Fructele si legumele se consuma astfel: legumele in timpul meselor, iar fructele intre mese, de regula in jurul orei 10:00 si 16:00.

Beneficii ale fructelor si legumelor in functie de culoarea acestora:

1.Fructele si legumele verzi- previn cancerul si lupta impotriva anemiei: varza, salata, dovlecel, kiwi, mere verzi, spanac, broccoli, struguri verzi, mazare, pastai de fasole. Acestea au un continut bogat in fier, calciu, vitamina C si fibre.

2.Fructele si legumele de culoare rosie- ajuta la buna functionare a inimii: capsuni, ceapa rosie, sfecla, mere rosii, rosii, cirese, rodii, macese. Fructele si legumele rosii au in compozitia lor un oxidant puternic ce stimuleaza regenerarea celulelor, reduce nivelul colesterolului si mentine glicemia la nivel optim.

3. Fructele si legumele portocalii si galbene- ajuta la sanatatea ochilor si pielii: portocalele, lamaile, porumbul, pepenele galben, morcovul, ananasul, perele, mandarinele, piersicile, pepenele galben. Acestea sunt bogate in vitamina A, ce ajuta la refacerea epidermei cat si asupra imbunatatirii vederii. De asemenea, fructele si legumele de culoare portocalie si galbena sunt bogate in vitamina C si  in potasiu.

4. Fructele si legumele mov- rol antioxidant: strugurii rosii, prunele, varza rosie, fasolea neagra, vinetele, murele, afinele, coacazele . Acestea contin cel mai bogat antioxidant natural si anume resveratrol, cat si vitamina C, flavonoizi si luteina. Ele au rolul de a stimula sistemul imunitar, de a preveni ingrosarea vaselor de sange, cat si de a mentine sanatatea tractului urinar.

5. Fructele si legumele albe-ciupercile, usturoiul, telina, bananele, andivele, ceapa, perele albe, cartofii albi. Aceste fructe si legume contin proteine, acid folic, fibre, vitamine si minerale ce contribuie la reglarea tensiunii, ajuta la mentinerea sanatatii sistemului vascular si reduc riscul atacului cerebral.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>