Efectele benefice ale ciclismului

Ciclismul constituie una dintre cele mai bune optiuni de a controla stresul si de a mentine o buna forma fizica. El poate fi practicat atat de copii,adulti, batrani, barbati sau femei, reprezentand un mod de relaxare. Are o multitudine de efecte benefice. Studii de specialitate arata faptul ca cei care cei care practica regulat ciclismul au o pe langa o conditie fizica imbunatatita si o stare psihica pozitiva.
Ca orice activitate fizica, ciclismul induce eliberarea de endorfine, „hormonii fericirii“. S-a demostrat ca practicarea cu regularitate a ciclismului, la un nivel moderat (o ora pe zi, trei zile pe saptamana), poate duce in doar doua luni la imbunatatirea performantelor sexuale ale barbatilor care nu pot folosi Viagra din cauza eventualelor afectiuni cardiace.
De asemenea, in cazul femeilor, ciclismul are un rol benefic in prevenirea osteoporozei si celulitei.Este o alternativa agreabila pentru sala de fitness. Organismul începe sa arda grasimile dupa circa 25 de minute de pedalare. Cei care au problema greutatii trebuie sa pedaleze minim o ora pentru obtinerea unor rezultate vizibile, la o intensitate este care sa permite sa va permita sa vorbiti în timp ce pedalati. În general, dupa o ora de pedalare in ritmul mentionat, se ard între 400 si 500 de calorii.
Un antrenament reusit ar trebui sa parcurga urmatorii pasi: zece minute de incalzire prin pedalare usoara, cateva minute de stretching usor, 30 de minute de pedalare intr-un regim sustinut si constant, urmate de 15 minute de stretching intens.
10031-ciclism

Ciclismul constituie si un mijloc bun atat pentru tonifierea muschilor bratelor, picioarelor si coapselor, cei abdominali, cat si pentru combaterea celulitei. E bine de stiut ca practicarea ciclismului are efecte benefice chiar daca nu aveti probleme cu greutatea si anume intarirea sistemului imunitar, a celui cardio-vascular sau respirator, imbunatatirea activitatii inimii si a functionarii sistemului circulator, prevenind formarea de cheaguri la arterele inferioare. Ciclismul este recomandat în recuperarea a persoanelor care au suferit un infarct sau o interventie chirurgicala pe cord.

(autor: Cristian Pasarica)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>