Febra musculara: prevenire si ameliorare!

Febra musculara: prevenire si ameliorare!
Febra musculara este rezultatul incordarii excesive a muschilor, a suprasolicitarii acestora. Febra musculara sau inflamatia muschilor este o situatie des intalnita si experimentata de majoritatea persoanelor, cel putin o data pe parcursul vietii lor. Este definita ca disconfortul sau durerea muschilor scheletici in urma unei activitati fizice intense, de obicei, in cazul persoanelor care nu fac in mod constant efort fizic.
Febra musculara apare mai ales atunci cand un muschi este suprasolicitat. Unii specialisti considera ca se declanseaza o crestere a nivelurilor de acizi lactici, altii sustin ca desprinderea fibrelor musculare este de vina. Cu toate acestea, un lucru este sigur: dupa 24-72 de ore de la antrenament apare durerea in zona respectiva, iar aceasta se va vindeca dupa 3-5 zile. Iar febra musculara poate fi insuportabila.

Din fericire exista o serie de masuri care pot fi luate pentru ameliorarea sau chiar prevenirea acesteia:
- Nu se vor suprasolicita muschii. Rezistenta acestora va creste si se va construi gradual, pentru a se evita durerea.
- Daca totusi o persoana s-a lasat dusa de val si a facut exercitii fizice de o intensitate mai ridicata, ar putea sa faca o baie fierbinte sau se va duce la sauna. Ambele situatii ar putea ajuta la mentinerea situatiei sub control, iar disconfortul va fi diminuat considerabil.

Iata cateva idei pentru a face sa dispara febra musculara:
- Majoritatea oamenilor cunosc faptul ca exersarea musculaturii va contribui la disparitia febrei musculare. Aceasta metoda chiar functioneaza destul de bine. Dar acest lucru trebuie facut doar dupa ce intensitatea durerii a scazut. Desi muschiul tensionat va fi inca dureros doar cand situatia pare sa se remedieze se vor face exercitiile fizice. In caz contrar, musculatura poate fi afectata iremediabil mai ales daca nu i se ofera ragazul sa se relaxeze in mod corespunzator.

- Pana cand durerile vor ceda, muschii se vor relaxa cu ajutorul masajului. Exista o diversitate de geluri care pot fi utile in acest scop.

- Dupa ce va incepe procesul de vindecare al muschilor, se vor lua si alte masuri ajutatoare. Se vor consuma cantitati mai mari de proteine si glucide care au rolul de a contribui la refacerea acestuia. Consumul de zahar, miere si glucoza sau alte alimente de genul acesta (banane, pepene rosu, dar si alte fructe dulci) vor sustine procesul de vindecare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>