Inotul: sportul complex pentru sanatatea ta

Una dintre cele mai complexe si placute forme de miscare vara este inotul. Recomandat pentru toata lumea, acesta poate fi practicat atat pentru imbunatatirea sau mentinerea starii de sanatate, dar si ca mijloc de petrecere a timpului liber, pentru starea de bine si relaxare pe care o induce.
Atunci cand suntem in apa, corpul nostru nu mai exercita greutate asupra oaselor si articulatiilor. Putem sa ne antrenam corpul fara sa fim chinuiti de durere. Totodata, putem sa ne imbunatatim sanatatea si daca suferim de osteoporoza sau boli articulare. Miscarile repetitive intind muschii, deci creste elasticitatea lor mai ales ai umerilor, coloanei, soldului si ai genunchilor.
Cele mai raspandite stiluri sunt: Bras si Craul. Corect executate, acestea sunt benefice si imbunatatesc starea de sanatate. Efectuate gresit pot cauza dureri de spate sau gat si asta din cauza efortului de a tine capul afara din apa se tensioneaza muschii spatelui sau gatul. Unii practicanti ai inotului evita sa bage capul in apa: fie ca nu stapanesc suficient de bine tehnica respiratiei, fie nu s-au acomodat cu apa si nu au trecut peste frica de a avea capul sub apa.
Atat stilul Craul cat si stilul Spate corecteaza postura deoarece coloana devine dreapta, aceasta sarcina fiind executata de muschii abdominali, spatelui soldului si ai coapselor. Pentru cei care au probleme la coloana si nu stapanesc tehnica de respiratie se recomanda inotul pe spate, nu inainte de a executa incalzirea necesara.
La alegerea programului de antrenament tineti cont de : cunostintele / pregatirea noastra; conditia fizica; starea de sanatate si de motivatia.
Datorita pozitiei corpului in timpul inotului (orizontala) favorizeaza activitatea inimii. Contractia devine mai puternica, creste volumul de sange pompat. Efectul poate fi masurat deja dupa 2-3 luni respectand un program de antrenament adecvat, scade pulsul in perioada de repaos. O circulatie mai buna inseamna si o dilatare a vaselor de sange atat in inima cat si in creier astfel se reduc riscurile unui accident vascular.
Mai mult, rezistenta apei face ca prin inot sa consumam 600 de calorii pe ora, atfel ca inotul poate sa fie o buna modalitate de slabire. Prin inot se stimuleaza sistemul nervos, creste activitatea cerebrala si capacitatea psihica mai ales la copii se observa in rezultatele la invatatura. Apa exercita presiune asupra corpului iar asta inseamna un masaj bland, constant ce ne calmeaza si relaxeaza. Se elibereaza hormonul fericirii (serotonina) si ii ajuta pe cei ce sufera de depresie.
Inotul este singurul sport care ne determina sa pastram un ritm respirator constant, iar prin asta creste functionalitatea aparatului respirator. Ritmul miscarii pe care-l au cei care inoata si presiunea apei solicita muchii responsabili pentru respiratie, creste volumul de aer inspirat si astfel rezulta o oxigenare mai profunda , benefica pentru toate organele si celulele organismului. Cel care practica acest timp de miscare fizica simte ca traieste cu adevarat. Se accelereaza si metabolismul, de aceea se recomanda pentru cei care sufera de obezitate, diabet sau doar vor sa mai piarda din greutate. Nu trebuie sa uitam ca acest gen de miscare, datorita consumului mare de energie, va inlesni aparitia senzatiei de foame si intarzie senzatia de satietate!
DCIM100GOPRO

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>