La ce ne ajuta consumul de nuci

nuci

Miezul de nuca este unul dintre cele mai vitalizante si nutritive alimente cunoscute.

Nucile contin, la 100 g, 15 g de proteine, 60 g de lipide, 15 g de glucide si 2,4 g celuloza. In plus, sunt bogate si in sodiu, potasiu, calciu, magneziu, clor, fosfor, sulf, fier, cupru, zinc si iod. Pot fi definite ca o colectie de minerale si vitamine. Au din belsug vitaminele C, B1, B2, B5, vitamina PP si caroten.

Datorita nivelului ridicat de acizi grasi Omega-3 continuti, nucile sunt foarte benefice pentru sanatatea sistemului cardiovascular. Doar cateva nuci pe zi pot ajuta la reducerea tensiunii arteriale.

Conform studiilor pe subiecti umani, s-a constatat ca doar cateva nuci pe zi reduc semnificativ riscul de cancer de prostata. Conform studiilor pe animale s-au constatat rezultate similare cu privire la riscul de cancer mamar.

Studii recent au demonstrat ca prin consumul zilnic de nuci se previne aparitia pietrelor biliare.

De asemenea, acizii grasi Omega-3 sunt foarte benefici pentru creier. Consumul de nuci ajuta la imbunatatirea memoriei si a functiei cognitive generale.

Deoarece nucile sunt foarte bogate in fibre alimentare, ele reprezinta o modalitate foarte buna prin care iti poti mentine sistemul digestiv sanatos. Ele iti asigura acelasi timp si proteine, fata de produse din carne si lapte.

Unul dintre acizii grasi esentiali din nuci, acidul alfa-linoleic, ajuta la mentinerea oaselor puternice si sanatoase, in acelasi timp prevenind inflamatiile.

Seleniul, zincul, biotina si acizii grasi esentiali din nuci ajuta la mentinerea parului sanatos, puternic si stralucitor.

Melatonina care se gaseste in nuci iti ofera un somn foarte odihnitor.

Chiar daca nucile sunt bogate in calorii datorita continutului ridicat de grasimi, aceste grasimi ajuta la arderea tesutului adipos din organism si la metabolizarea grasimilor ingerate. Ajuta astfel in slabire, in mentinerea greutatii si previn obezitatea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>