Mancati la micul dejun ca un imparat, pranzul ca o printesa si cina ca un cersetor

viata sanatoasa

Nu de putine ori ati auzit poate de alimentatia in stilul „piramidei inversate”: sa mancati la micul dejun ca un imparat, pranzul ca o printesa si cina ca un cersetor!

Specialistii afirma ca micul dejun ar trebui sa fie cea mai copioasa masa, pranzul o masa de talie moderata iar la cina – preparate cat mai usoare!

Specialistii recomanda ca mesele sa se serveasca la ore fixe. In cazul in care nu puteti sa mancati mereu la aceeasi ora, incercati sa va stabiliti un interval: mic dejun: 7-9, pranz: 12-14, cina 17-18.

Micul dejun:

Micul dejun reprezinta cea mai importanta masa a zilei deoarece ofera onergie pentru prima parte a zilei.

Un studiu efectuat in America de Sud a relatat ca micul dejun copios contribuie semnificativ la sanatate cat si la procesul de slabire. In cadrul acestui studiu, persoanele care au servit un mic dejun bogat– au slabit mai mult pe termen lung, comparativ cu persoanele care mancau putin la micul dejun sau chiar deloc. Un alt studiu arata ca un mic dejun copios contribuie la mentinerea sanatatii inimii pe termen lung.

La micul dejun puteti consuma: cereale integrale, branzeturi, lapte, legume, fructe proaspete, cereale, oua. Alaturi de aceste alimente se recomanda consumul de bauturi calde, cum ar fi: cafea, ceai sau bauturi reci: suc, lapte.

Pranzul:

Masa de pranz este considerata a doua masa ca importanta dupa micul dejun. Specialistii afirma ca pranzul trebuie sa furnizeze organismului in jur de 400-700 calorii. Astfel, pranzul trebuie privit nu din punct de vedere cantitativ, ci calitativ.

La masa de pranz trebuie sa mancati destul de consistent. Puteti alege fie carbohidrati (orez, paine, cartofi), fie proteine(carne, peste, oua, mazare, fasole). Puteti alege sa serviti pui si cu o salata, sau supa.

Cina:

Specialistii recomanda ca cina sa fie cea mai usoara masa. Trebuie sa consumati alimente usor digerabile.

Pentru multi oameni cina reprezinta cea mai consistenta masa. De asemenea multi servesc ultima masa la ore tarzii. Aceasta reprezinta o greseala imensa pentru sanatate. Seara procesul de digestie este mai lent iar noaptea este in repaus.

Riscurile sunt: obezitatea, probleme cardiace, probleme digestive, cat si insomnii.

Specialistii recomanda pentru masa de seara, salate de legume sau de fructe, supa, iaurturi sau carne usoara(peste pui sau vita).

 

Urmand aceste sfaturi va puteti asigura un metabolism sanatos si va veti tine greutatea sub control!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>