Nutritia si sportul in randul elevilor

despre nutritie sanatate

 

Prof. inv. Alexandra Cozma, de la Scoala Nr. 7 Baneasa din Bucuresti, a acceptat invitatia noastra de a ne acorda un interviu in care sa ne impartaseasca din experienta sa de invatator. Munca ei este cu atat mai placuta, iar responsabilitatea cu atat mai mare,  cu cat, este parintele unei clase de elevi in varsta de doar 7 ani.

Aflati in randurile ce urmeaza ce inseamna sa fii un tanar invatator, cum sunt educati elevii in privinta unei alimentatii sanatoase  si care sunt  secretele care va pot mentine in forma atunci cand aveti un program incarcat.

Ce presupune meseria de invatator ?

In esenta, meseria de invatator presupune foarte multa munca, dar atat timp cat exista pasiune pentru ceea ce faci totul devine mult mai usor. Atunci cand intri pe usa clasei trebuie sa lasi in spate toate problemele tale si sa iti concentrezi toata atentia asupra copiilor, sa fii alaturi de ei, sa fii mereu pregatit si sa te poti adapta oricarei provocari, deoarece copiii te pot pune in cele mai dificile ipostaze.

Ce sfaturi de nutritie le oferi elevilor si cum ii faci sa constientizeze care sunt alimentele benefice pentru sanatatea lor ?

Dupa parerea mea, copiii fiind foarte receptivi, cel mai bun sfat este exemplul personal, de aceea in cele 20 de minute din pauza mare, cand mancam impreuna, am grija sa am la mine mereu cate un fruct.

De asemenea, le povestesc ce beneficii poate aduce o dieta echilibrata, in care trebuie imbinate legumele, fructele, carnea, dar nu in ultimul rand lactatele si branzeturile.

In afara orelor de educatie fizica, sunt elevi care practica si un alt gen de sport?

Bineinteles, aici intervenind si educatia provenita din familie, dar si interesul acestora. Marea majoritate practica diferite sporturi precum: inot, tenis , aikido, fotbal, dar avem si artisti printre noi ce iau lectii de: pian,vioara, canto, care dupa parerea mea ajuta atat trupul cat si sufletul.

Sunt fetitele preocupate de frumusete inca de la aceasta varsta?
Da, dar din fericire percep frumusetea mult mai pur decat o facem noi, adultii. Apreciez personalitatea care si-o dezvolta in privinta acestui aspect, referindu-ma la faptul ca, fiecare are un stil propriu de a-si asorta hainele dupa bunul plac sau de a face combinatii care mai de care mai extravagante, respingand orice stil impus de parinti.

Cum reusesti sa iti pastrezi silueta? Din ce se compune alimentatia ta de zi cu zi?

Nu pot spune ca fac eforturi supraomenesti pentru a-mi pastra silueta, insa cele 30 de minute de jogging in parc, sunt nelipsite in cel putin 4 zile din 7. “Sanatate , ca-i mai buna decat toate” spunem adesea cand ne intreaba cineva ce ne dorim, dar nu vine de la sine, de aceea alimentatia, alaturi de sport, este un mare pilon al formulei pentru sanatate, asigurandu-ti vitalitatea trupului atat de necesara cerintelor zilnice.

Intre alimentele cu densitate nutritionala mare (proteine, vitamine, minerale, fibre) includ in alimentatia mea fructele, legumele laptele si iaurtul simplu.

Care diete, dintre cele pe care le-ai incercat, au dat rezulate?

Mereu am avut o greutate constanta, fapt pentru care nu am fost nevoita sa apelez la un anumit tip de dieta. Mananc ceea ce imi place, dar cu masura!

Ne dezvalui un truc de frumusete la care apelezi frecvent ?

Ochii sunt oglinda sufletului…ajuta-i sa zambeasca! Nu stiu in ce masura reprezinta un truc dar este un aspect pe care nicio femeie nu trebuie sa il neglijeze. Demachiaza-te in fiecare seara inainte de culcare! Indiferent daca esti obosita, iti esta rau sau pur si simplu nu ai chef! Cand iti demachiezi ochii, supravegheaza-ti miscarile, nu freca pielea , nu insista pana se inroseste epiderma, pentru ca pleoapele si pielea din jurul ochilor sunt zone extreme de sensibile si procedand astfel risti ca peste nu foarte mult timp sa observi ca au aparut riduri! Oricum se va intampla asta mai devreme sau mai tarziu, dar de ce sa dai “o mana de ajutor”!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>