Obiceiuri ce trebuie combatute

“Mai bine mai mult efort decat medicamente.” Hipocrate

Este gresita idea ca “mancand putin” poti slabi sau, mancand o data sau de doua ori pe zi, scazi din greutate. S-a constatat ca mancand de mai multe ori pe zi, dar cate putin, corpul slabeste; din contra, daca se mananca o data sau de doua ori pe zi, din cauza apetitului crescut (fiind un interval de timp prea mare intre mese) se depune grasimi in plus. Nu trebuie sa se faca greseala de a se ajunge la infometare. Trebuie respectat principiul de baza in regimul alimentar, de a manca hipocaloric, si nu de a face “cura de foame”. Foametea nu este un bun mijloc de a slabi cu succes. Dorinta de a slabi corect duce la un singur mod de a proceda: ca in fiecare zi sa se consume mai putine calorii decat ne cere organismul. Astfel, slabirea se face treptat, si nu brusc.

In perioada regimului, trebuie sa evitati condimentele care au proprietatea de a stimula apetitul. De asemenea, sarea in exces nu este indicat sa se consume, intrucat retine apa in organism.

Din punct de vedere caloric este bine de stiut ce sa-i dam organismului. Nu este acelasi lucru daca se consuma o bucata de carne grasa intr-un sos cu faina, sau daca se consuma acelasi numar de calorii sub forma unei mari cantitati de salimentatie-femei_1alate de cruditati si a unei fripturi din carne slaba.

Intrebarea este: de ce oamenii si-au schimbat obiceiurile in decursul anilor?

In general, din cauza lipsei de timp unii prefera sa manance la restaurant (expres) ceea ce le place (nu ceea ce trebuie), avand posibilitatea alegerii. De asemenea, unele femei sunt tentate sa utilizeze alimente preparate, diminuand la maximum consumarea legumelor care necesita curatarea, fierberea, coacerea, deci prelucrarea lor!

Alimentele considerate “principale”, ca: friptura, dulciurile, fructele si conservele au capatat o pondere considerabila in urma ridicarii nivelului de trai. In acelasi timp, aceste alimente furnizeaza numai o parte din necesarul de calorii. Din pacate, caloriile sunt luate din unele alimente ca: zaharul, grasimile, alcoolul, in detrimentul celorlalte alimente si astfel ratia zilnica alimentara este acoperita din punct de vedere caloric, dar nu si nutritiv.

O observatie importanta ce trebuie subliniata este si aceea ca nu este indicat sa se bea in timpul mesei, ci la sfarsitul ei. In mod normal insa, obezul poate bea oricat doreste, cu exceptia alcoolului si a bauturilor indulcite. Alcoolul se va interzice la obezi, fiindca produce multe calorii (1 gram furnizeaza 7 calorii).

Doriti sa slabiti? Nu este dificil! Va vor fi incredintate cateva “secrete” care ajuta la scaderea greutatii suplimentare si la mentinerea unei greutati ideale.

Unele obiceiuri trebuie combatute permanent. Se recomanda:

-sa nu se manance tot ce se pune pe masa (daca ramane un rest de mancare, se poate pastra in frigider, fara sa-si piarda din calitatile nutritive);

-sa nu se manance din plictiseala, in graba sau intr-o stare de suparare;

-sa se evite cititul sau privitul la televizor in timpul mesei;

-sa nu se manance foarte mult daca mancarea este buna, spunand ca la urmatoarea masa se va manca mai putin. Se stie ca o mancare abundenta aduce dupa sine o somnolenta si o inactivitate;

-cina sa fie servita cu cateva ore inaintea culcarii;

-cafeaua, ceaiul etc., sa se consume fara adaos de zahar.

-sa nu se consume alcool; se subliniaza ca nici macar un pahar de bere nu trebuie sa se consume in timpul curei de slabire, aceasta fiind considerate “painea fluida”;

Pentru reusita acestei actiuni, trebuie sa se tina cont in general de doua aspect:

-sa se schimbe obisnuinta de a manca si modul de a trai;

-sa se schimbe compozitia mancarii si felul in care aceasta o prepara;

Daca se analizeaza amanuntit stilul de viata zilnic si se constata unele abateri de la cele aratate mai sus, trebuie luptat impotriva lor. Atunci se poate spune ca s-a ajuns sa se faca un pas inainte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>