Omega 3 si Omega 6- acizi grasi procurati doar din mancare

Omega 3 si omega 6 sunt grasimi polinesaturate ce pot fi procurate din alimente, organismul uman neavand  capacitatea de a-i produce.

Desi majoritatea spun ca sunt grasimi sanatoase, foarte putini cunosc elementele ce  deosebesc omega 3 de omega 6.

 

Beneficii omega 3:

-dezvoltarea normala a organismului.

- apararea organismului de anumite boli cardiovasculare, de cancer, ori Alzheimer.

- reducerea nivelului de colesterol.

- diminueaza durerile menstruale.

-protejeaza parul si unghiile.

 

Poate fi procurat din: nuci, peste (macrou, ton, sardine, somon, hering), seminte de in, nuci, soia, fructe de mare, spre exemplu algele, produse medicamentoase.

Alimente-cu-omega-3-si-omega-6

Beneficii omega 6:

-sprijina dezvoltarea si cresterea optima .

- ajuta la buna functionare a creierului, dar si a inimii.

 

Se gaseste in: porumb, ulei din seminte de struguri, de in, de floarea soarelui, nuci, alune, grau, produse medicamentoase.

 

ACIZII_GRASI_OMEGA3__20623

Pentru rezultate benefice, acestia trebuie consumati intr-o anumita masura. Specialistii recomanda ca omega 3 sa fie consumat in proportii mai mici comparativ cu omega 6.

Cantitatile difera de la genul masculin la cel feminin: daca barbatilor le este recomandat sa consume 2 grame/zi de omega 3 si 9-10 grame/zi omega 6, femeile trebuie sa consume cantitati mai reduse, deoarece enzimele care transforma acesti acizi grasi sunt aceiasi.

Consumul excesiv al unuia, influenteaza producerea derivatilor celuilalt.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>