Sindromul de lene sau sindromul tempoului cognitiv lent

Sindromul de lene sau sindromul tempoului cognitiv lent este un nou concept luat in considerare de specialistii americani in psihodiagnoza, referindu-se la pasivitatea, starea de reverie si lentoarea unor persoane care duc un stil de viata static.

2875_1_1256833860
Chiar daca lenea ca si diagnostic nu are inca o baza stiintifica, psihologii cred ca ea este o problema reala, care se poate rezolva usor prin cateva metode care antreneaza psihicul pentru a transmite corpului sa fie mai activ.
Unele boli sau condiții fiziologice, de exemplu fibromialgia, sindromul oboselii cronice, depresia, hipertiroidismul, hipotensiunea arteriala sau sindromul deficienței motivaționale (in engleza motivational deficiency disorder) au ca simptome apatie, lipsa de voința, epuizare fizica și psihica, letargie, care sunt deseori luate drept lene de cei din jur.
Cercetatori de la University of California din SUA susțin ca inactivitatea ar putea fi cauzata genetic.
Specialistii spun ca sindromul de lene poate conduce la debutul mai multor afectiuni si conditii medicale, printre care se numara:
- bolile de inima;
- supraponderalitatea si obezitatea;
- diabetul;
- artrita;
- pierderea densitatii osoase;
- osteoporoza;
- postura corporala incorecta;
- durerile de spate;
- rata metabolica scazuta;
- tulburarile de somn.
Reganditi programul zilnic
Inainte de orice miscare, este bine sa va antrenati autocontrolul, prin revizuirea programului zilnic si autoimpunerea unor reguli mai stricte de petrecere a timpului liber. Incercati sa limitati timpul petrecut in fata televizorului sau al computerului la maximum o ora si impuneti-va pe cat posibil sa nu va abateti de la noul regulament, sub nicio forma.
Important este sa va acordati cat mai mult timp liber pentru activitati noi, placute, relaxante, dar sa nu uitati sa va antrenati si din punct de vedere fizic.
Variati modurile in care faceti miscare
Va veti pierde mai usor motivatia si interesul daca va rezumati la acelasi tip de miscare in fiecare zi, de aceea este bine sa diversificati. Mergeti mult pe jos, doar o perioada, apoi incercati jogging-ul, schimbati-l cu plimbarile pe bicicleta si dati o sansa cateva zile si antrenamentelor de aerobic sau sesiunilor de pilates.

Dati mai multa atentie dietei
Studiile ne specialitate au aratat de-a lungul timpului ca o dieta nesanatoasa duce la sedentarism.
Renuntati la mesele abundente, care va afecteaza dispozitia de a face miscare. Consumati o dieta usoara si echilibrata, din care sa lipseasca pe cat posibil, alimentele prajite, semi-preparatele, fast-food-ul, dulciurile si bauturile acidulate.Introduceti in meniul zilnic mancare usoaram protein slabe (carne de pui,peste si fructe), care sa va dea energia de care aveti nevoie sis a va scape de oboseala care va face inactiv

(Autor: Cristian Pasarica)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>