Top 5 fructe de toamna pentru a combate bolile!

Temperaturile scazute vin odata cu toamna, dar mai vine si cu o multime de fructe pe care nu trebuie sa le ratam. Daca le consumati proaspete, fructele ne confera necesarul de vitamine si proteine, scazand totodata si riscul unor boli frecvente.


Top 5 fructe de toamna!
Iata cateva fructe de toamna care ne mentin sanatosi si plini de vitalitate:

Prune
Prunele sunt cele mai frecvente fructe de toamna. Sunt recomandate pentru ca sunt bogate in vitamina C, vitamina K, potasiu si fibre.
Prunele asigura o mai buna absorbtie a fierului in organism. Vitamina C mentine un sistem imunitar puternic, dar asigura si sanatatea tesuturilor.
Proprietatile prunelor sunt relationate si cu reducerea riscului bolilor de inima si a cancerului.
Prunele sunt recunoscute si in tratamentul natural impotriva constipatiei, dar si in scaderea riscului de cancer de colon.

Pere
Perele sunt recunoscute pentru fitonutrientii pe care ii contin si care ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar.
Datorita continutului de flavonoide, specialistii le considera fructe minune in preventia diabetului zaharat de tip II.
Combinatia in alimentatie a perelor si merelor este considerata ideala in preventia diabetului de tip II.
Consumul de pere ne ajuta sa ne reglam tensiunea arteriala, sa scadem nivelul colesterolului, sa asiguram sanatatea colonului dar si sa ne umplem de energie.

Mere
Merele sunt fructele traditionale in sezonul de toamna. Fie ca le culegem din gradina proprie sau le cumparam din piata, merele sunt adevarate surse de sanatate.
Datorita fitonutrientilor, merele contribuie la reglarea presiunii arteriale. Polifenolii din mere stimuleaza secretia de insulina. Merele ne ajuta sa prevenim bolile de inima, dar si sa ne protejam sistemul digestiv.
Numeroase studii considera ca merele pot sa scada riscul astmului, dar si al cancerului de plamani.

Struguri
Strugurii sunt recunoscuti mai ales in industria cosmetica datorita efectelor benefice asupra sanatatii si frumusetii pielii.
Bogati in fibre, strugurii ne ajuta sa avem o digestie mai buna. Antioxidantii din struguri ne intaresc sistemul imunitar.
Strugurii sunt o reala sursa de vitamine si minerale, continand fier, potasiu, zinc, vitamina A, C, B1, B2, PP.

Gutui
Foarte putine persoane stiu cat de importante pentru sanatatea noastra sunt gutuile. Bogate in vitaminele A, B, C, PP, in minerale si fibre, gutuile ne intaresc organismul si ne apara de boli digestive, boli respiratorii sau afectiuni ale ficatului. Gutuile sunt recomandate si in caz de anemie, greata sau infectii intestinale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>