Tulburarile de somn

Tulburarile de somn

Somnul este un ingredient vital, absolut necesar pentru functionarea optima a corpului si a mintii. Cei mai multi oameni dorm zilnic penru a-si reincarca bateriile pentru ziua urmatoare. Indiferent de cauza, somnul intrerupt sau redus calitativ poate fi problematic.
Creierul, care are rol de “baterie” a organismului, are nevoie de un somn adecvat pentru a putea functiona intr-un mod corect. Acest lucru include atat manifestarea emotiilor cat si reglarea temperaturilor corpului, batailor inimii, respiratiei, etc. Atunci cand somnul este inadecvat si calitatea sa este compromisa, organismul nu poate actiona la capacitate maxima si multe dintre sistemele sale sunt afectate in mod negativ.

Exemple de tulburari de somn sunt:
apneea de somn (respiratia intermitenta in timpul somnului din cauza obstructiei cailor respiratorii)
sforaitul
teroarea nocturna
narcolepsia
somnambulismul
miocloniile nocturne (miscari neobisnuite in timpul somnului)
enurezisul
cosmarurile.

Insomnia – o problema comuna in care cel afectat nu poate adormi, este un simptom, nu o boala, si poate fi legata de o diversitate de tulburari si conditii: depresia, anxietatea, stresul sau chiar hipoglicemia. Insomnia este un efect secundar, destul de des intalnit, ca urmare a consumului de medicamente (de exemplu, antidepresive, anxiolitice, etc.).

Semenele specifice sunt:

Daca nu dormiti:
Somnolenta excesiva in timpul zilei
Cascatul frecvent (in incercarea creierului de a obtine mai mult oxigen)
Incetinirea vitezei in indeplinirea sarcinilor zilnice
Probleme de memorie
Lipsa poftei de mancare.

In timpul somnului:
Sforaitul
Trezitul de mai multe ori pe timpul noptii
Senzatia de neliniste si imposibilitatea de a va simti confortabil inainte de somn.

Cauze

Deseori, la baza simptomelor si a lipsei de somn stau diverse afectiuni. Cauze ale tulburarilor de somn ar putea fi:
depresia
durerea
stari de tristete
anxietate
tireotoxicoza
sevraj dupa renuntarea la alcool.

Copiii care sufera de cosmaruri si teroare nocturna nu pot avea un somn odihnitor si adecvat, suferind de tulburari de somn.
O dieta care contine cofeina, grasimi, zaharuri poate contribui la dezechilibrarea rutinei necesare somnului si greutate in a adormi.

Ajutor pentru tulburarile de somn:

Sfaturi inainte de culcare pentr adulti
Ce sa faceti:
faceti exercitii in timpul zilei, intrucat acest lucru va relaxa in mod natural muschii si corpul dvs.
cina ar trebui sa fie una dintre cele mai usoare mese pe care o serviti pe parcursul zilei
dormiti in pijamale adecvate temperaturii din camera
mergeti la aceeasi ora la culcare, in fiecare seara.

Ce sa nu faceti:
nu stati pana tarziu naptea sau chiar pana dimineata. Acest lucru va deregla ceasul natural al organismului
nu consumati bauturi care contin cofeina
nu luati medicamente stimulante inainte de culcare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>