Vitamina C – asigurati-va aportul zilnic

vitamina cVitamina C este una dintre cele mai cunoscute vitamine. Cei mai multi oameni consuma Vitamina C atunci cand sunt raciti sau in anotimpul rece. Insa beneficiile vitaminei C sunt multiple.

Specialistii recomanda doza zilnica de vitamine vitamina C astfel: pentru barbati de 90 mg, iar pentru femei 75 mg.

Vitamina C este recunoscuta pentru lupta impotriva bacteriilor. Astfel, consumand zilnic legume si fructe ce contin aceasta vitamina, va asigurati ca organismul dumneavoastra este pregatit sa lupte cu bacteriile si infectiilor.

Un alt beneficiu extraordinar este intarirea sistemului imunitar. Studiile au aratat ca persoanele care au un aport zilnic de vitamina C, au un sistem imunitar mai intarit.

Cercetatorii au aratat ca Vitamina C contribuie la intarzierea imbatranirii, sau chiar la revigorarea organismului. Acestia au afirmat ca in cazul persoanelor in varsta care consuma zilnic vitamina C, nivelul globulelor albe poate ajunge asemenea unor persoane tinere de 35 ani.

Un alt beneficiu extraordinar al aportului de vitamina C este reducerea riscului aparitiei diferitelor forme de cancer si Alzheimer. In urma consumului de legume si fructe bogate in aceasta vitamina minune, organismul poate de asemenea sa elimine infectiile din organism, sa imbunatateasca functionarea anticorpilor, sa grabeasca vindecarea ranilor si chiar sa distruga diferite toxine din organism.

Vitamina-c

Cele mai bogate alimente in vitamina C:

-fructe: lamaia, capsunile, ciresele Acerola, portocalele, grapefruit, lime, papaya, coacazele negre, kiwi, guava, pepenii

-legume: ardei gras, varza de bruxelles, broccoli, conopida, rosii, gulie verde

-verdeturi: patrunjelul , macris, spanac, coriandru, cimbru, busuioc

Pentru un aport cat mai eficient de Vitamina C, va recomandam sa consumati fructele si legumele in starea lor naturala.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>